مهدی اسماعیلی مود
مهدی اسماعیلی مود

مهدی اسماعیلی مود

استاد مهدی اسماعیلی مود در سال 1344 در شهر مود از توابع بخش مركزی بیرجند چشم به جهان گشود.

پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، خوشنویسی را به طور جدی از سال 1365 هم زمان با تاسیس انجمن خوشنویسان بیرجند زیر نظر استاد پرویز نیك بین آغاز كرد و سپس از محضر استادان بزرگ خوشنویسی چون استاد كابلی، استاد فلسفی و استاد حیدری كسب فیض كرد.

استاد كابلی در مقدمه كتاب »افسونگری قلم« استاد اسماعیلی آورده است: »مهدی اسماعیلی مود كه دوره ممتاز را مكاتبه ای نزد هنرمند برجسته شكسته نویسی كشور آقای حیدری گذرانده بود، بعدها در دوره فوق ممتاز توفیق خدمت گزاری ایشان را یافتیم و با نام و آثار وی بیشتر آشنا شدیم.

وی جوانی است بی تكلف، نجیب و آرام كه با استعداد فوق العاده و شور و شوقی وصف ناپذیر سال هاست كه می نویسد… كارآیی كمی و كیفی ایشان تا بدانجا رسید كه در چند ساله اخیر در شهرستان بیرجند منشاء خدمات ارزشمندی شد و در تربیت هنرآموزان بسیاری همت گماشت.

نمایشگاه های انفرادی متعددی برگزار كرد كه با توفیق همراه گشت، و در مسابقات سراسری كشور كه به مناسب های گوناگون در تهران برگزار می شد همواره رتبه اول را به دست می آورد و هم چون هم دلان دیگر خود در خراسان بزرگ افتخار آفرین بود.حسن خلق و كیفیت هنری وی موجب شد كه به عضویت هیئت تشخیص خط شكسته انجمن ایران راه یابد.از استاد اسماعیلی مود تاكنون چندین اثر در بروشورهای انجمن خوشنویسان ایران وجشنواره خوشنویسی جهان اسلام منتشر شده است كه از آن جمله می توان به چاپ آثار وی درجشنواره خوشنویسان كویت و ایران هم چنین در كتاب های از آغاز تا امروز، خوشنویسان ایران، منتخب آثار بسیجیان كشور نام برد.

افسونگری قلم با 6 بار و آموزش خط تحریری با 5 بار تجدید چاپ نیز از آثار منتشر شده استاد اسماعیلی مود می باشد. این هنرمند برجسته استان تاكنون در 18 جشنواره بزرگ خوشنویسی موفق به كسب مقام اول برگزیده كشوری شده است.

برپایی 5 نمایشگاه در خارج از كشور كه 3 مورد آن در پاكستان و 2 مورد دیگر در كشورهای بنگلادش و قطر بوده است از جمله اقدامات او در كارنامه هنری اش می باشد.

استاد مهدی اسماعیلی مود با توجه به فعالیت های شاخصی كه تاكنون در زمینه خوشنویسی داشته است موفق به كسب گواهی نامه استادی از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران شد كه این امر نشان گر جایگاه والای وی در بین هنرمندان خوشنویس كشور است.

 

مهدی اسماعیلی مود
مهدی اسماعیلی مود
مهدی اسماعیلی مود
مهدی اسماعیلی مود
مهدی اسماعیلی مود
مهدی اسماعیلی مود

 

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 1 میانگین: 5]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

متجمع کشت و صنعت بیدمشک بخش مود

متجمع کشت و صنعت بیدمشک بخش مود

«مجتمع کشت و صنعت بیدمشک»، حاصل عاشقانه‌های سیروس مشار (ایرانی مقیم سوئیس) بوده که از …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها