دکتر مهدی شریف زاده مود
دکتر مهدی شریف زاده مود راهبر تیم فارسی گوگل

دکتر مهدی شریف زاده

مهدی شریف زاده ، معاون ارشد داده و هوش مصنوعی (AI) آلدی د است.

قبل از پیوستن به Aledade، دکتر ، مدیر گروه مهندسی متا (فیسبوک سابق) بود، جایی که او نظارت بر سبد محصولات اندازه‌گیری و زیرساخت‌های پلتفرم تبلیغاتی متا را بر عهده داشت.

پیش از آن ، ایشان ، ۱۴ سال را در گوگل گذراند، جایی که به ساخت انبار داده و زیرساخت جستجوی گوگل و همچنین محصولات اندازه‌گیری و هدف‌یابی مختلف برای تلاش‌های تبلیغاتی گوگل و یوتیوب کمک کرد.

دکتر شریف زاده، دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر ، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه صنعتی شریف ، در ایران دریافت کرده است.

منبع : https://aledade.com/our-team-and-story/

خیلی از خلاقیت ها در گوگل فارسی ، مرهون زحمات این نابغه ایرانی است.

گوگل وبلاگ فارسی‌زبان خود را در ۷ سپتامبر ۲۰۱۱ با نشانی googlepersianblog.blogspot.com افتتاح کرد، این وبلاگ توسط مهدی شریف‌زاده،راهبر تیم زبان فارسی گوگل اداره می‌شود.

«وبلاگ رسمی Google به زبان فارسی». گوگل. ۷ سپتامبر ۲۰۱۱. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۸ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ شهریور ۱۳۹۰.

در نخستین پست این وبلاگ با اشاره به قدمت زبان پارسی، آمده‌است در حدود پنجاه درصد فارسی‌زبانان که اغلب در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و پاره‌ای نقاط دیگر زندگی می‌کنند، از اینترنت استفاده می‌نمایند که این میزان دو درصد کاربران اینترنتی را تشکیل می‌دهد.

گوگل هدف از این اقدام را ایجاد «کانالی ارتباطی برای اعلان‌های محصولات، راه‌اندازی ویژگی‌ها و به‌روزآوری‌های فوری در زمان‌های بحرانی برای کاربران فارسی‌زبان» اعلام کرد.

از نکات جالب توجه قالب این وبلاگ، ترکیب لوگوی گوگل با سبزه عید نوروز است.

مطالب مرتبط  دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان

نخستین پست وبلاگ رسمی گوگل به زبان فارسی توسط سه تن به نام‌های مهدی شریف‌زاده (راهبر تیم زبان فارسی)، باب یانگ (مدیر جهانی‌سازی) و جک بویس (مدیر بومی‌سازی) پست شده‌است.

منبع : https://fa.wikipedia.org/wiki/گوگل#رابطه_گوگل_با_ایران

دکتر شریف زاده ، اهل مود و جزو فارغ التحصیلان دوره اول دبیرستان نمونه تربیت شهر بیرجند هستند.

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 1 میانگین: 1]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام جمعه محترم شهر …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها