پروفسور کاظم معتمد نژاد
پروفسور کاظم معتمد نژاد

نصب پلاک ماندگار در خراسان جنوبی بر سر در منزل ۲ پدر علم ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از نصب ۲ پلاک ماندگار در خراسان جنوبی بر سر در منزل ۲ پدر علم ایران خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: پلاک ماندگار پروفسور معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران نیز در زادگاهشان شهر مود انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: نصب پلاک ماندگار دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت در سردرب ورودی خانه استاد واقع در شهر خوسف زادگاه وی خواهد بود.

شاه‌وردی افزود: نصب پلاک ماندگار در راستای حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس و معنوی ایران، با هدف شناسایی و معرفی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین و مفاخر هر استان به مردم و گردشگران است و این پلاک‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی با رضایت ایشان در سر در منزلشان نصب می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح پلاک ماندگار را هویت بخشی به شهر‌ها و محله‌ها دانست و افزواد: شخصیت‌های این طرح چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که در دوران فعالیت خود کار‌های نوینی را خلق و یا در راستای حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده‌اند که نشان‌دهنده ارزش‌های یک محله و یا منطقه است و موجب ارتقای ارزش فرهنگی آن خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح ملی پلاک ماندگار  علاوه بر یادآوری حضور بزرگان و مفاخر به شهروندان و گردشگران در شهر‌ها و محلات، فرصت خوبی برای شناساندن این افراد به نسل جدید خواهد بود.

مطالب مرتبط  مقدسی فر سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی بخش مود شد

پروفسور کاظم معتمدنژاد زادهٔ اردیبهشت ۱۳۱۳ در مود، خراسان جنوبی – درگذشتهٔ ۱۴ آذر ۱۳۹۲ در تهران است و روزنامه‌نگار و حقوق‌دان ایرانی بود.

معتمدنژاد به دلیل نقشی که در تدریس آکادمیک علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران داشت به «پدر علم ارتباطات ایران» شهرت یافته بود.

دکتر غلامحسین شکوهی زاده ۴ تیر ۱۳۰۵ در خوسف خراسان جنوبی و درگذشته ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ است که با عنوان «پدر علم تعلیم و تربیت ایران» شناخته می‌شود از مدرسین قدیمی تعلیم و تربیت و نیز اولین وزیر آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی دارای مدرک دکترای علوم تربیتی بوده و به موجب سابقه ۶۰ ساله در تعلیم و تربیت و امور پژوهشی، لقب چهره ماندگار تعلیم و تربیت ایران را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام جمعه محترم شهر …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها