مشروح نشست خبری فرماندار سربیشه در آستانه فرا رسیدن روز شهرستان

شهرستان سربیشه، بر مدار محرومیت‌زدایی

به نقل از پایگاه خبری ۷۲۴ پرس :

فرماندار سربیشه، در جریان حضور تور رسانه‌ای در این شهرستان، با تأکید بر اهتمام در توسعه و محرومیت‌زدایی، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب، گفت: «پروژه جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهر سربیشه از سال ۹۰ آغاز شده و از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است».

لکزایی، با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه‌خانه شهر سربیشه در دولت جاری آغاز شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: «طی دو سال گذشته آبرسانی پایدار به ۵ روستا انجام شده است».

وی، با بیان اینکه در دولت جاری، آبرسانی به ۳۰ روستا در قالب مجتمع‌های خوشاب، درویش‌آباد و اسکی‌ونگ آغاز شده و این پروژه‌ها از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصد برخوردار هستند، افزود: «اصلاح ۱۵ کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده است».

به گزارش ۷۲۴پرس، فرماندار سربیشه، با بیان اینکه احداث چمن بزرگ مصنوعی در شهر سربیشه از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است، گفت: «بهره‌برداری از خانه کشتی درح تا پایان سال جاری از دیگر گام‌های موفق دولت در سربیشه است».

گام‌های بلند دولت برای محرومیت‌زایی از دیار مرزی سربیشه

فرماندار سربیشه، در جریان حضور تور رسانه‌ای در این شهرستان، بیان کرد: «از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴ واحد فراوری تولید مس در شهرستان با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال احداث است».

به گزارش ۷۲۴پرس، لکزایی، با بیان اینکه برای احیای این واحدها ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، گفت: «همچنین ۳ واحد صنعتی و ۲ واحد معدنی راکد، فعال شده‌اند».

مطالب مرتبط  شایعه تعطیلی نمایندگی بهزیستی مود صحت ندارد

وی، با اشاره به اینکه ۱۶۳ هکتار به شهرستان سربیشه الحاق شده و این میزان در ۸ سال گذشته صفر بوده است، افزود: «طی دو سال گذشته ۱۱۰۰ قطعه زمین به صورت ویلایی به طرح ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت واگذار شده است».

فرماندار سربیشه، با بیان اینکه در دو سال عمر دولت سیزدهم، ۳۲ کیلومتر از مسیرهای سربیشه تا مرز ماهیرود دوبانده شده و ۱۸ کیلومتر هم در دست اجرا است، اظهار کرد: «احداث ۲۲ کیلومتر باند دوم سربیشه به نهبندان در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی شده که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است».

تصویب ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سند توسعه سربیشه

به گزارش ۷۲۴پرس، فرماندار سربیشه، در جریان حضور تور رسانه‌ای در این شهرستان، بیان کرد: «از سال گذشته تاکنون، از محل سند توسعه شهرستان بیش از ۵۵۳ میلیارد تومان برای ۷۳ پروژه مصوب شده است».

لکزایی، با بیان اینکه سال گذشته در سفر مدنی، معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری، در روز نکوداشت سربیشه، ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب سند توسعه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، افزود: «این اعتبار در راستای اجرای طرح‌های هادی، تکمیل راه های روستایی تا پایان ۱۴۰۵، توسعه مشاغل روستایی، بهداشت و درمان هزینه خواهدشد».

وی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای احداث کشتارگاه طیور را از دیگر دستاوردهای روز نکوداشت سربیشه در سال گذشته دانست و گفت: «این طرح نیازمند ۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده که برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهدکرد».

فرماندار سربیشه، بیان کرد: «صدور ۲۴ مجوز احداث گلخانه کوچک‌مقیاس از دیگر تفاهم‌نامه‌های روز نکوداشت سربیشه در سال گذشته بوده که تاکنون ۱۲ مورد احداث شده است؛ احداث اقامت‌گاه بوم‌گردی، احداث کارخانه پودر پرلیت و احداث کارگاه تولید دستکش کارگری از دیگر تفاهم‌نامه‌های روز نکوداشت سربیشه در سال گذشته است».

مطالب مرتبط  دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان

برگزاری «یادواره شهدای کربلای ۵» در روز نکوداشت سربیشه

فرماندار سربیشه، در جریان حضور تور رسانه‌ای در این شهرستان، از برگزاری روز نکوداشت سربیشه در ۲۶ دی‌ماه خبرداد و گفت: «گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، نشان دادن نکات بالقوه شهرستان به جامعه به ویژه سرمایه‌گذاران و معرفی دستاوردهای دولت در راستای امیدآفرینی از جمله اهداف برگزاری این مراسم بوده و زنگ نکوداشت روز سربیشه، در هر سه بخش در سطح مدارس نواخته خواهدشد».

لکزایی، با بیان اینکه طی ۲۳ دی ماه برنامه‌هایی در قالب موضوعات فرهنگی و اجتماعی در درح برگزار می‌شود، افزود: «یادواره شهدای کربلای ۵ در روز ۲۶ دی ماه با حضور حاج حسین یکتا، عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار در مهدیه سربیشه برگزار خواهدشد».

وی، افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت، معدن، گردشگری، فرهنگ و هنر را از دیگر برنامه‌های ۲۶ دی ماه دانست و بیان کرد: «برگزاری جشنواره غذای سنتی_محلی و تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی با حضور دکتر خاوازی، قائم مقام و معاون وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌های ۲۷ دی ماه است».

لک‌زایی، اظهار کرد: «قرائت دعای ندبه با حضور مداح کشوری، میزبانی از برنامه دیدار صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مود، اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی در قالب جشن از جمله برنامه‌های روز ۲۹ دی ماه بوده که در مود برگزار خواهدشد».

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام جمعه محترم شهر …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها