ناحیه صنعتی شهر مود
ناحیه صنعتی شهر مود

۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی به امضا رسید

۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی به امضا رسید | بیرجند – ایرنا – ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تولید کیسه‌های پلی پروپیلن و مشارکت در توانمندسازی دانش‌آموزان، بین استانداری خراسان جنوبی و سرمایه‌گذاران به امضا رسید.

به گزارش ایرنا امروز (پنجشنبه) همزمان با برگزاری دهمین نشست ستاد توسعه خاوران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه خاوران و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه تولید کیسه‌های پلی پروپیلن منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: در این تفاهم دوره اجرای طرح مربوطه ۱۸ ماه با سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۷۰ نفر در محل ناحیه صنعتی شهر مود در نظر گرفته شده است.

مشیرالحق عابدی افزود: موضوع این تفاهم‌نامه ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال، توسعه کارآفرینی با محوریت رشد و بهره‌وری در اقتصاد به منظور توسعه، پیشرفت و تعالی استان است.

وی گفت: همچنین تلاش به منظور رفع محدودیت‌های دست و پاگیر در زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و تلاش مستمر و جدیت سرمایه‌گذار در سرعت بخشیدن به اجرای واحد برای بهره‌برداری در فرصت مناسب در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک ستاد توسعه خاوران و معین‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز در این نشست امضا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: تامین اعتبار برای پرداخت حق‌الزحمه روحانیون به ۱۵۰ نفر در هشت ماه به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله تعهدات دستگاه معین توسعه است.

وی بیان کرد: تاکنون از ۱۰۱ طرح سرمایه‌گذاری شناسایی شده در استان برای ۴۰ طرح زمین انتخاب شده و ۳۲ طرح به کمیته امور زیربنایی برای اخذ مجوز و استعلام‌ها ارسال شده است.

مطالب مرتبط  شایعه تعطیلی نمایندگی بهزیستی مود صحت ندارد

عابدی گفت: همچنین ۲۴ مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری در کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری تایید شد و ۶ مجوز توسط کمیته امور زیربنایی صادر شده است.

وی افزود: وزیر کشور مکاتبه‌ای برای تمامی استانداران درخصوص الگوبرداری از ستاد توسعه خاوران استان خراسان جنوبی ابلاغ کرد که استانداری‌ها نمونه‌های استانی خود را ارسال کرده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این اقدام مهم استان در بسیاری استان‌ها از جمله چابهار به مرحله اقدام رسیده است.

وی گفت: ۲۸ محور اولویت‌دار حوزه‌های اقتصادی استان‌ها توسط وزیر کشور به رییس جمهوری اعلام شده بود که در گذشته ۲۰ محور آن در ستاد توسعه خاوران عنوان شده است.

رییس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیاد و منحصر به فرد اما محروم از معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها است.

مرتضی صفدری‌زاده افزود: آنچه در این نشست‌ها مفید است روحیه جهادی برای توسعه بیشتر، جهش تولید و توجه همه مسوولان دولتی و خصوصی به توسعه است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم مانند جریان حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی از ایده‌ها و طرح‌های دانشجویی نیز حمایت شود تا تحریک و تهییج جدی‌تر در زمینه توسعه انجام شود.

رییس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: در قالب مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در طرح امین مدارس هزینه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت خاوران پردیس هم گفت: برای واحد تولیدی پلی پروپیلن ظرفیت ۶۰ میلیون پاکت با اشتغال مستقیم ۱۷۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

سعید لشکری میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۲۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تولید انواع کیسه‌های دیگر نیز می‌توان از ظرفیت این کارخانه استفاده کرد.

مطالب مرتبط  برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

وی گفت: در حال حاضر زمین تحویل و پروانه فعالیت واحد نیز اخذ شده است که در کمتر از ۱۸ ماه پیش‌بینی شده واحد را به بهره‌برداری برسانیم.

سرمایه‌گذار طرح تولیدی پلی پروپلین عنوان کرد: این واحد تولیدی برای فعالیت نیاز به حدود ۲ مگاوات برق دارد که به زودی تامین خواهد شد بنابراین اگر سایر مشکلات حل شود برای خرید دستگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: ظرفیت استفاده حداکثر ۷۰ درصد محصولات تولیدی این کارخانه در استان فراهم است و با راه‌اندازی نیازی به وارد کردن کیسه از استان‌های دیگر علاوه بر سیمان در مورد آرد یا مواد دیگر نخواهد بود.

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

دکتر مهدی شریف زاده مود

دکتر مهدی شریف زاده

مهدی شریف زاده ، معاون ارشد داده و هوش مصنوعی (AI) آلدی د است. قبل …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها