میثم صدرا
میثم صدرا

میثم صدرا برگزیده چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی شد

بیرجند – ایرنا – برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی با رای هیات داوران معرفی شدند و هنرمندان این دیار نشان دادند که با وجود کرونا چراغ این هنر فاخر را روشن نگه داشته‌اند.

به گزارش ایرنا آیین اختتامیه این جشنواره عصر دوشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، نمایندگان گروه‌ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی در سالن گلبانگ بیرجند برگزار و از طریق فضای مجازی نیز پخش شد.

امسال جشنواره تئاتر با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد و ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه، آثار جشنواره در سایت آپارات به نشانی «بیرجند تئاتر» برای مشاهده عموم قرار گرفت.

۶ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که توسط داوران ارزیابی و برگزیدگان در آیین اختتامیه معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این آیین با قدردانی از گروه‌های نمایشی شرکت کننده در چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گفت: با وجود شرایط سختی که جامعه درگیر آن شده و بخصوص فعالیت‌های گروهی را متاثر کرده است، هنرمندان تئاتر استان کوشیدند تا چراغ این هنر را روشن نگه دارند و آثار فاخری را تولید کنند.

ناصر نبی‌زاده از جانفشانی‌های کادر درمان قدردانی کرد و گفت: هنرمندان استان نیز با استفاده از ابزارهای گوناگون، در کنار کادر درمان اقدام به ارائه تولیدات در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کردند.

وی اظهار داشت: لذت تئاتر، لذت بودن در صحنه نمایش است و امیدواریم به زودی با رفع بیماری شاهد شور و اشتیاق و حضور هنرمندان تئاتر و مردم در سالن‌های نمایش باشیم.

براساس رای هیات داوران متشکل از امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی از بین ۶ گروه نمایشی راه یافته به مرحله پایانی چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مطالب مرتبط  شایعه تعطیلی نمایندگی بهزیستی مود صحت ندارد

همچنین با نظر هیات داوران، نمایش‌های هچل و ارمائیل (شفق) برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند و مبلغ ۲ میلیون تومان به هر کدام تعلق گرفت.

نمایش «تپه لاله» به نویسندگی ایمان گلرو و کارگردانی سمیه مودی از شهرستان بیرجند، نمایش «زال سپید موی» به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس‌زاده از شهرستان بیرجند، نمایش «شفق» به نویسندگی علی حمیدیان‌فر و کارگردانی مشترک میثم صدرا و مهدی سبزاری از شهرستان بیرجند، نمایش «کمدی ارتفاعات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی گروهی از شهرستان فردوس، نمایش «هچل» به نویسندگی محسن رهنما و کارگردانی معین قوی از شهستان قاینات و نمایش «همسایه آقا» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی رضا کاظم‌زاده از شهرستان طبس ۶ اثر راه یافته به مرحله داوری چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی بودند.

میثم صدرا کارگردان نمایش ارمائیل (شفق) که در چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به عنوان برگزیده انتخاب شد، تندیس و لوح تقدیر جشنواره را تقدیم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرد.

با رای هیات داوران در بخش کارگردانی، میثم صدرا و حمید سبزواری برای نمایش ارمائیل و معین قوی برای نمایش هچل، مشترک به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

داستان نمایش «اَرمائیل (شفق)» روایت زندگی خبرنگار معروفی است که با تهیه گزارشی از قاچاق کالا و سوخت در دریا درباره یکی از قاچاقچی‌هایی که به دلیل صیدهای غیر مجاز در دریا حالا دیگر برایشان ماهی برای صید نمانده و مجبور به قاچاق است، دوباره خودش و خبرش تیتر اول شده و با لو دادن اسم قاچاقچی، به نوعی باعث مرگ او در دریا می‌شود.

با غرق شدن همسر خبرنگار در دریا و عزای او در کنار دریا، با حرف همسر سوژه خبری‌اش که خبرنگار را مقصر مرگ او می‌داند، عذاب وجدان از مرگ همسرش و مقصر دانستن خود در مرگ سوژه خبری، کم کم او را از پا می‌اندازد و می‌خواهد مانند سوژه خبری با قایقی که می‌سازد خود را به دریا و امواج و طوفانش بسپارد.

مطالب مرتبط  مقدسی فر سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی بخش مود شد

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با هدف حمایت از تلاش کادر درمان و جلوگیری از اجتماع و انتقال ویروس کرونا به صورت محدود و با پخش زنده در فضای مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی birjang.theater برگزار شد.

هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به میزبانی خراسان جنوبی نیز شامگاه شنبه ۲۹ آذر ماه به صورت محدود و پخش از فضای مجازی در محل حسینیه امام رضا (ع) بیرجند به کار خود پایان داد.

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان

دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان

صبح امروز صورت گرفت دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان دیدار امام جمعه …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها