مود
مود

سنگ تمام مردم در کارزار مقابله با کرونا/ همراه تا پایان اپیدمی

بیرجند- مسئول گروه جهادی مالک اشتر شهر مود گفت: در کارزار مقابله با کرونا بارها مشاهده کردیم که مردم حتی در صورت نیاز خودشان، باز هم محرومان را فراموش نمی‌کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کمک به همنوع، ایثارگری و فداکاری و از خودگذشتگی بیشتر واژه‌هایی است که برای ما ایرانی‌ها یادآور سال‌های دفاع مقدس است. روزهایی که مردم حتی از داشته‌های اندک خود برای وطن و هموطن می‌گذشتند.

این روزها که ویروس کرونا جان مردمان این سرزمین را تب‌دار کرده است، باز همان ایثارگری و از خودگذشتگی است که زخم‌های نیازمندان و محرومان را التیام می‌بخشد. نمونه این ایثارگران جوانان فعال در گروه‌های جهادی‌اند که خود خاطرات زیبایی از همدلی‌ها برای ما دارند.

محمد رضا نینوایی، مسئول گروه جهادی مالک اشتر مود شهرستان سربیشه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوست دارم قبل از اینکه از فعالیت‌های گروه جهادی خودمان صحبت کنم از مردمی بگویم که حتی در شرایط نیاز به همنوع خود کمک کردند.

وی بیان‌کرد: همه ما اطلاع داریم که شیوع کرونا بر قیمت زرشک و زعفران و سایر محصولات کشاورزی تأثیر گذاشته و از این منظر شرایط اقتصادی در این روزها حتی برای روستاییان نیز سخت شده و این موضوع تنها منحصر به زندگی شهرنشینی نیست.

کمک به همنوع حتی در شرایط تنگدستی

نینوایی بیان‌کرد: اما در همین شرایط سخت اقتصادی نیز ما در گروه جهادی خودمان مشاهده کردیم که برخی از روستاییان شهر مود از همان داشته‌های ولو اندک خود نیز کمک‌هایی به ما می‌دادند تا به نیازمندان و محرومان بدهیم.

مسئول گروه جهادی مالک اشتر شهر مود ادامه‌داد: خاطرم هست که گاه روستاییان نیم کیلو گردو و یا حتی یک کیلو بادام و یا کشک به ما می‌دادند تا به هر شیوه به دست نیازمندان برسانیم.

نینوایی افزود: این در حالی است که اگر این روستایی آن نیم کیلو گردو را در بازار به فروش می‌رساند در حدود ۷۰ – ۸۰ هزار تومان برای او درآمد می‌داشت، ولی از این درآمد ولو اندک خود گذشت تا شاید بتواند کمکی به محرومی و نیازمندی کرده باشد.

مطالب مرتبط  دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان

این جوان فعال جهادگر بیان‌کرد: این شیوه رفتار و گذشتن از همان داشته‌های اندک و این ایثارگری‌ها را در ایام دفاع مقدس به وضوح مشاهده کرده‌ایم و درس‌های همان روزها است که امروز نیز در کشور ما گره‌گشایی می‌کند.

وی گفت: اما گروه جهادی ما از همان ابتدای شروع کرونا با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مربوط هر آنچه برایمان مقدور بود، انجام دادیم.

مشارکت در غربالگری مسافران

مسئول گروه جهادی مالک اشتر شهر مود اظهار کرد: از اهالی مود افرادی هستند که به واسطه کار و شغل در تهران و مشهد زندگی می‌کنند و ما می‌دانستیم که در ایام نوروز به مود برمی‌گردند.

نینوایی بیان‌کرد: در این راستا در ایام نوروز ۹۹ با همکاری بسیج، فرمانداری و بخشداری در بحث تب سنجی و غربالگری مسافران کمک کردیم و اگر مسافری علائم احتمالی ابتلاء به کرونا را داشت او را به بخش بهداشت و سلامت ارجاع می‌دادیم.

وی ادامه‌داد: اگر هم هیچکدام از مسافران داخل اتومبیل علائمی از ابتلاء به بیماری نداشتند، می‌توانستند به مسیر خود ادامه بدهند ولی ما با ایجاد یک مکان تونل مانند کاری کردیم که اتومبیل‌ها با عبور از آن ضدعفونی شوند.

این جوان فعال در گروه جهادی افزود: از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی ما در ایام ابتدایی شیوع کرونا ضدعفونی کردن معابر بر اساس اصول تعریف شده بود.

مسئول گروه جهادی مالک اشتر شهر مود با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات ما در سال جاری در راستای کمک به نیازمندان با همکاری خیرین ذبح گوسفند و توزیع بسته‌های غذایی بین مردم بود، بیان‌کرد: در این راستا در ایام ولادت امام حسین (ع) چهار رأس گوسفند به مبلغ هشت میلیون تومان و در ایام ولادت حضرت ولی عصر (ع) نیز چهار رأس گوسفند ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شد.

مطالب مرتبط  برگزاری جلسه شورای مسکن شهرستان در بخشداری مود

نینوایی گفت: اهدا بسته‌های غذایی به نیازمندان، اهدا بسته لوازم‌التحریر، همکاری در برگزاری یادواره شهدا، ضدعفونی معابر، کمک به ساخت حسینیه، توزیع بسته‌های کمک مؤمنانه، فعالیت‌های فرهنگی، توزیع بسته‌های بهداشتی و …از دیگر اقداماتی بود که در سال جاری انجام دادیم.

این جوان فعال جهادگر یادآور شد: در هر حال فعالیت‌های ما در عرصه مبارزه با کرونا هیچگاه نگذاشت که از مسائل و موضوعات فرهنگی غافل شویم و آن را نیز ادامه می‌دادیم.

کمک به سیل زدگان روستای شیرگ

وی با اشاره اینکه گروه جهادی مالک اشتر در حوادث و بلایای طبیعی نیز به کمک نیازمندان می‌شتابد، اظهار کرد: نمونه این کمک‌رسانی کمک به روستاییان سیل زده روستای شیرگ سربیشه بود که در سال ۹۸ رخ داد.

مسئول گروه مالک شهر مود بیان‌کرد: در ادامه و استمرار شیوع کرونا نیز گروه جهادی ما همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد که یکی از آنان مشارکت در طرح سردار شهید سلیمانی است تا ان شاء الله این بیماری به پایان خود نزدیک شود.

نینوایی ادامه‌داد: اگر خانه یک روستایی نیاز به تعمیرات جزئی داشته باشد گروه جهادی ما در این زمینه نیز فعالیت می‌کند و در صورتی که فرد نیازمند مددجوی کمیته امداد باشد این اقدامات با همکاری کمیته امداد صورت می‌گیرد.

رایزنی برای جذب خیر

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گروه جهادی در زمینه جذب خیر یادآور شد: گروه جهادی ما با برخی از بنیادهای خیریه در تهران و مشهد برای تأمین منابع مالی برخی از اقدامات خود رایزنی کرده و از کمک این بنیادها نیز در مواردی استفاده می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی مالک اشتر شهر مود با بیان اینکه در حوزه کمک به درمان بیماران نیازمند نیز در حد مقدورات ورود پیدا کرده‌ایم، گفت: در حوزه فعالیتی اگر فردی نیازمند بیماری خاصی داشته باشد نیز با همکاری خیرین به او کمک می‌کنیم.

مطالب مرتبط  مقدسی فر سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی بخش مود شد

نینوایی یادآور شد: مجموع افراد فعال در گروه حدود ۱۲ نفر هستند که بر حسب درخواست‌های ما و اعلام نیاز، هر اقدامی که از دستشان برآید برای خدمت‌رسانی به مردم شهر و دیار خود انجام می‌دهند.

وی گفت: در فعالیت‌های خود تنها باز شدن گره کار مردم و نیازمندان را مد نظر داشتیم و بر این اساس هیچ وقت به دنبال جمع‌آوری آمار برای گزارش دهی نبودیم ولی در هر حال انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌های گروه‌های جهادی از جهات مختلف ارزشمند است.

گروه‌های جهادی پیشتاز در کمک به همنوعان

مسئول گروه جهادی مالک اشتر شهر مود اظهار کرد: همگان باید بدانند ایرانی‌ها در شرایط سخت و بحران‌ها در کنار یکدیگر هستند و هیچگاه همنوع خود را با دردها و رنج‌ها تنها نمی‌گذارند.

نینوایی یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که هر کجا درد و رنجی بر هم وطنی وارد شود دیگر مردم جامعه ما و به ویژه گروه‌های جهادی در راستای کمک به مردم نیازمند آستین همت بالا می‌زنند و مرهمی بر زخم تن همنوع خود می‌شوند.

وی افزود: این مهم در شرایط کرونا به اوج خود رسید و جلوه‌های زیبایی از کمک و همدلی را به نمایش گذاشت.

روزهای شیوع کرونا بالاخره به پایان می‌رسد ولی در تاریخ این روزها حتماً نوشته خواهد شد که جوانانی بدون هیچ‌گونه چشم داشت مادی، خالصانه و عاشقانه هر آنچه در توان داشتند برای مردم دیار خود انجام دادند تا شاید لبخندی بر لب نیازمندی بنشانند.

جوانانی که بر این باورند تا پایان شیوع کرونا و اپیدمی آن در کنار مردم و محرومان خواهند بود.

منبع : خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/news/5093276/سنگ-تمام-مردم-در-کارزار-مقابله-با-کرونا-همراه-تا-پایان-اپیدمی

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام جمعه محترم شهر …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها