تبعیض بین بیماران کرونایی؛ بومی یا غیر بومی !
تبعیض بین بیماران کرونایی؛ بومی یا غیر بومی !

تبعیض بین بیماران کرونایی؛ بومی یا غیر بومی !

تبعیض بین بیماران کرونایی؛ بومی یا غیر بومی ! | خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی ؛ شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در کشور و جهان تبعات جبران ناپذیری را برای اقشار مختلف رقم زد از ورشکستگی اصناف گرفته تا افزایش مرگ و میر مردم و مدافعان سلامت.

طولانی شدن مدت زمان این بیماری و مشاهده پیک و موج های اول تا پنجم باعث بروز مشکلاتی برای اقشار مختلف جامعه و خستگی کادر درمان شده است. با توجه به طولانی شدن روند مبارزه با بیماری کرونا و ایجاد محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، شاهد سختی ها و مشکلات در جامعه هستیم اما طولانی شدن روند درمان، نبود واکسن و… نباید باعث بیخیالی مردم و گوش نکردن به هشدارهای وزارت بهداشت باشد چرا که اولویت حفظ سلامت مردم بوده و باید سختی‌ها و محدودیت‌ها را برای ریشه‌کن کردن این ویروس تحمل کرد. می توان از تحمیل 8 سال جنگ، تحریم های ظالمانه علیه ایران از سوی دشمنان، مشکلات اقتصادی موجود در کشور و در انتها بیماری کرونا به عنوان آزمایش های الهی نام برد.

با اینکه تلاش شبانه روزی کادر درمان و تقدیم برخی از بهترین پزشکان و نیروهای درمانی در مبارزه با بیماری کرونا برکسی پوشیده نیست، اما گاهی از گوشه کنار کشور و به تبع آن خراسان جنوبی زمزمه هایی از عدم رسیدگی مناسب و تخلف برخی از کادر درمان به گوش می رسد که به دلیل سهل انگاری مشکلاتی را برای بیماران و شهروندان به وجود آورده است.

یکی از شهروندان مود ضمن انتقاد از برخورد کادر درمان این شهر می گوید: با شروع موج پنجم کرونا و درگیری تعداد زیادی از اهالی شهر مود به بیماری کرونا، چند روز گذشته برای تزریق سرم به مرکز بهداشت و درمان مراجعه کردم که متأسفانه کادر درمان بعد از اینکه متوجه مثبت بودن تست کرونای بیمار شدند از همکاری برای تزریق آمپول و سرم در منزل بیمار خودداری کردند.

مطالب مرتبط  شایعه تعطیلی نمایندگی بهزیستی مود صحت ندارد

وی که خواست نامش فاش نشود، می افزاید: با وجود این اتفاق و شنیدن این گونه گلایه ها از دیگر شهروندان، با تحمل مشکلات فراوان و هزینه کرد حدود 50 هزار تومان، برای تزریق سرم و آمپول به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مراجعه کردم.

شهروند دیگری از شهر مود ضمن تقدیر از کادر درمان می گوید: در ابتدا و اوایل شیوع بیماری کرونا مرکز بهداشت اقدام به ضدعفونی منازل افراد مبتلا به کرونا می کرد که متأسفانه به علت بی مبالاتی برخی شهروندان و اجازه ندادن آن ها به کادر درمان در حال حاضر منازل افراد مبتلا ضدعفونی نمی شود.

«علی مودی» از مسئولان مرکز بهداشت می خواهد برای ضدعفونی منازل افراد مبتلا اقدام کنند تا از درگیری دیگر افراد خانواده به این بیماری جلوگیری شود.

یکی دیگر از شهروندان مود که ظاهرا در یکی از شهرهای اطراف زندگی می کند و در طول سال در ایام تعطیل اعم از نوروز و تابستان در منزل شخصی خود در مود مستقر است، می گوید: برخورد کادر درمان فقط با افرادی که در طول سال در این شهر زندگی می کنند بسیار خوب و منطقی است.

او که خواست نامی از او برده نشود، ضمن گلایه مندی از برخورد برخی از پرسنل کادر درمان می گوید: در چند روز گذشته فرزند 16 ساله ام بی حال بود و با توجه به درگیری برخی از اهالی خانواده به بیماری کرونا وی را به مرکز درمانی بردم اما با وجود خواهش فراوان؛ کادر درمان اجازه ورود به مرکز را به ما ندادند و در حیاط مرکز ایستادیم.

وی ادامه می دهد: هنگامی که در حیاط مرکز به انتظار ایستاده بودیم، پزشک مرکز وارد شد و وقتی علایم فرزندم را دید اعلام کرد باید میزان اکسیژن خون فرزندم سنجیده شود و به این ترتیب با کمک پزشک وارد مرکز شدیم اما متأسفانه در زمان معاینه و آماده کردن بیمار، پرسنلی که از ورود ما جلوگیری می کرد با لحن بسیار زننده ای با ما برخورد کرد.

مطالب مرتبط  دیدار کاری مسئولین مود با مدیرکل بهزیستی استان

وی به استناد سخنان یکی از دوستانش مبنی بر افزایش چند برابری حقوق کادر درمان در مراکز بهداشتی و … پس از شیوع بیماری کرونا، به این نکته هم اشاره کرد که خستگی کادر درمان و زحماتشان بر کسی پوشیده نیست، اما متأسفانه برخی از پرسنل و کادر درمان برخود مناسبی با بیمار و خانواده او ندارند و به بهانه های مختلف از ویزیت کردن بیمار حودداری می کنند مگر کادر درمان در هر منطقه و شهر و آبادی باید فقط به ساکنان همیشگی آن منطقه خدمات رسانی کند؟

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان می گوید: پرسنل و کادر درمان موظف به پاسخگویی بیماران در طول شبانه روز هستند.

دکتر«حسن بیازی» می افزاید: چنانچه صحت گلایه های شهروندان محرز شود با پرسنل و کادر متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی و بیمارستان دوربین مدار بسته وجود دارد، یادآور می شود: پس از بررسی های لازم با افرادی که در بحث درمان مردم به بهانه سنگ اندازی می کنند برخورد و توبیخ در پرونده آن ها ثبت می شود.

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه با اشاره به نارنجی بودن وضعیت کرونا در این شهرستان می افزاید: بیمارستان آماده پذیرش بیماران کرونایی است و با توجه به نبود بخش ICU در بیمارستان مود، بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند به مرکز استان اعزام می شوند.

وی از شهروندان می خواهد در صورت مشاهده برخورد نامناسب، عدم رسیدگی و… کادر درمان مراتب را برای پیگیری به بازرسی، حراست و یا مسئول شبکه بهداشت شهرستان منعکس کنند.

مطالب مرتبط  مقدسی فر سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی بخش مود شد
برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام جمعه محترم شهر …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها