شهر مود
شهر مود

اولین پارک بازار خراسان جنوبی در شهر مود راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا مرتضی صادق بختیاری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران مرکز استان و شهرستان سربیشه اظهار داشت : 750 میلیون تومان برای ساخت این بازارچه سرمایه گذاری می شود و 30 غرفه برای آن پیش بینی شده است که تا پایان سال 98 راه اندازی خواهد شد. 

اولین پارک بازار خراسان جنوبی در شهر مود راه اندازی می شود


وی با اشاره به سه پروژه سرمایه گذاری دیگر در شهر مود افزود: پس از تایید شورای شهر فراخوان این طرح ها داده می شود. 
شهردار مود بیان کرد: سه هزار و 500 نفر در این شهر ساکن هستند و علیرغم اینکه یکی از شهرهای نزدیک مرکز استان است اما سر ریز جمعیت بیرجند به اینجا نیامده در حالی که شهر مود از آب و هوای خوبی برخوردار است. 
وی نزدیک بودن به مرز، فرودگاه بین المللی و همچنین داشتن ناحیه صنعتی با معافیت 13 ساله مالیات را از دیگر مزیت های شهر مود برشمرد و افزود: قیمت زمین در شهر مود برای سرمایه گذاری بسیار پایین و مقرون به صرفه است. 
صادق بختیاری با اشاره به ساخت اولین مدرسه دولتی در شهر مود گفت: سه پدر علم استان نیز از این شهر هستند که در سطح ملی و بین المللی سرآمد شده اند. 
وی افزود: یکی از صنایع مهم مود، فرش دستباف است که تبدیل به یک برند جهانی شده و برخی فرش ها نیز در موزه های آلمان و سایر کشورها نگهداری می شود. 
شهردار مود با تاکید بر اینکه مردم این شهر بیشتر علم و دانش را انتخاب کرده اند تا ثروت بیان کرد: علاوه بر حوله بافی، برک بافی از کرک بز نیز با همت میراث فرهنگی در مود احیا و نام آن جهانی می شود. 
وی گفت: مود اولین شهر خراسان جنوبی است که هیچ خیابان خاکی ندارد و تمام خیابان های روکش آسفالت شده است. 
صادق بختیاری با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مود پیگیری می شود گفت: قرارداد سند راهبردی شهرداری نیز با دانشگاه آزاد بیرجند بسته شده که در آینده نزدیک مطالعات آن انجام می شود. 
وی جداسازی آب شرب از فضای سبز را از دیگر برنامه های شهرداری مود عنوان کرد و افزود: فاز دوم این طرح در دست مطالعه است. 
شهردار مود تکمیل یادمان شهدای گمنام، ساخت مسجد برکت و گسترش شاسی های گلخانه ای را از دیگر برنامه های این شهرداری برشمرد و گفت: در راستای برگزاری کنگره 2 هزار شهید عکس شهدای شهر مود بر روی دیوار محلات به تصویر کشیده شد که نماینده ولی فقیه در استان نیز از این اقدام تقدیر کردند. 
وی از افتتاح چهار پروژه همزمان با دهه فجر در شهر مود خبر داد و گفت: برای این پروژه ها 580 میلیون تومان هزینه شده است. 
رئیس شورای اسلامی بخش مود هم گفت: این بخش از سردترین قسمت های شهرستان سربیشه است اما کل اعتبارات سرمازدگی به گرم ترین بخش ها رفته است.
ابراهیم یزدانی اظهار داشت: توجه به زیرساخت گردشگری روستای چنشت در سال های اخیر افزایش یافته و اکنون این روستا جاده آسفالت دارد. 
وی با بیان اینکه احداث چهار طرح بوم گردی در حال انجام است گفت: به زودی این پروژه ها در روستای چنشت که از بافت ارزشمندی برخوردار است به بهره برداری می رسد. 
رئیس شورای اسلامی بخش مود با اشاره به افتتاح طرح بوم گردی روستای هریوند در دهه فجر امسال ادامه داد: بخش مود ظرفیت های کشاورزی خوبی دارد که باید مورد توجه واقع شود و 11 نوع عناب در این بخش شناسایی شده و نیاز به معرفی بیشتر دارد. 
وی با اشاره به وجود 30 حلقه چاه کشاورزی در بخش مود گفت: توجه به زیرساخت جاده ها به خصوص جاده آستان مقدس بی بی زینب خاتون (س) هم مورد انتظار است. 
یزدانی با اشاره به اینکه بخش مود 92 روستا دارد که 47 روستای آن بالای 20 خانوار است گفت: 20 روستای این بخش گازرسانی شده و 30 روستا نیز در دست گازرسانی است و 60 روستا از راه آسفالت برخوردار شده اند. 
وی ادامه داد: 85 روستای بخش مود برق دار هستند و 30 روستا با تانکر آبرسانی می شود. 
یک عضو شورای اسلامی شهر مود نیز با اشاره به عبور سالانه 250 هزار زائر و 800 توریست خارجی از شهر مود بر توجه بیشتر به این شهر تاکید کرد. 
حسین فنودی افزود: یکی از مشکلات این شهر نبود پرستار مرد است و پزشک متخصص هم در این شهر نداریم. 
وی با بیان اینکه شهروندان مود از فشار کم آب گلایه دارند گفت: علیرغم اینکه در همه شهرها شرکت آب و فاضلاب مردم را به مصرف کم آب و صرفه جویی توصیه می کند اما در این شهر به خاطر کم بودن سرانه مصرف آب بهانه می آورند که خدمات دهی توجیه ندارد. 
این عضو شورای شهر ضمن تاکید بر اینکه باید ادارات یا نمایندگی ها در شهر مود فعال شود افزود: فقط چهار اداره نمایندگی دارد و مردم برای انجام امور باید به شهر سربیشه یا بیرجند سفر کنند که علاوه بر هزینه سفر خطرات جاده ای نیز آنها را تهدید می کند. 
وی با ابراز گلایه از وعده های روسای سابق شورای شهرستان سربیشه بیان کرد: به ما قول دادند که اگر مود زیر نظر سربیشه باشد خدمات به اینجا می آورند در صورتی که این وعده ها محقق نشد. 
فنودی گفت: تاکنون چند نفر به خاطر اینکه مجبور بودند برای دریافت وام از کمیته امداد به سربیشه سفر کنند جان خود را در جاده از دست داده اند. 
وی اصلاح زیرگذر ورودی شهر، تامین روشنایی کمربندی و ایجاد فرهنگسرا در شهر مود را از دیگر درخواست های مردمی عنوان کرد. 
به گزارش ایرنا تور رسانه ای روز پنجشنبه به دعوت شورای اسلامی شهرستان سربیشه و با همت خانه مطبوعات استان برگزار شد و در این سفر خبرنگاران مرکز استان با حضور در نشست های خبری مختلف و دیدار با مسئولان محلی با ظرفیت ها، مشکلات و نیازهای این شهرستان مرزی در 66 کیلومتری بیرجند از نزدیک آشنا شدند. 

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
مطالب مرتبط  برگزاری جلسه شورای مسکن شهرستان در بخشداری مود

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳در شهر مود

برگزاری نماز عید سعید فطر ۱۴۰۳به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام جمعه محترم شهر …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها