دکتر اسدالله زمانی پور
دکتر اسدالله زمانی پور

دکتر اسدالله زمانی پور

#معرفی‌چهره‌های‌ماندگار

دکتر اسدالله زمانی پور در سال ۱۳۲۸ در شهر مود متولد شد ، وی در سالهای آغازین زندگی به حرفه قالی بافی پرداخت و در عین حال از آموختن غفلت نکرد . با قبولی در امتحانات چهارم دبستان ، برای او توفیقی حاصل شد که کلاس پنجم و ششم و سیکل اول دبیرستان را در شهر مود و متعاقب آن دوره دانشسرای مقدماتی کشاورزی را با احراز رتبه اول در مشهد بگذراند ، دوره لیسانس را در دانشکده علوم اجتماعی و تعاون دانشگاه تهران و دوره های فوق لیسانس و دکتری را در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا در زمینه ترویج و آموزش کشاورزی به پایان برده است .

ایشان تا سال ۱۳۷۸ پنج کتاب تالیف و ترجمه نموده که کتاب ترویج کشاورزی در فرآیند توسعه برنده جایزه سال ۱۳۷۵وزارت جهاد سازندگی گردیده است .

وی هم چنین تاکنون بیش از ۲۰ مقاله تحقیقی و طرح های پژوهشی ارائه داشته است . آخرین مقاله وی تحت عنوان ‹‹ مود مرکز نهارجان زادگاه دکتر کاظم معتمد نژاد ، پدر علم ارتباطات کشور›› می باشد که در همایش بزرگداشت دکتر معتمد نژاد ارائه شد . کتاب ‹‹از مود تا میشیگان ›› دکتر زمانی پور در برگیرنده خاطرات زندگی اوست . فهرست کتاب های تالیف و ترجمه شده ایشان به شرح ذیل می باشد :
۱- ترویج کشاورزی در فرآیند توسعه ۲- صد سال عمران روستائی – درس هایی از هندوستان، ترجمه ۳- عمران روستایی ، ترجمه ۴- جهاد روستا – آموزش و توسعه ،ترجمه ۵- ترویج کشاورزی در خدمت خرده مالکین، ترجمه

کتاب گردش نیلوفری شامل مجموعه اشعاری است که دکتر اسدالله زمانی پور در طی نیم قرن گذشته، در فرصت های مختلف به سبک و سیاق های متنوع و به اقتضای زمان و مکان سروده است دکتر اسدالله زمانی پور با داشتن مجموعه ای از مهارت ها و دانش متضاد، سروده هایی را به قلم تحریر درآورده که هم جنبه ی تاریخی ، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داردکه گاهی طنز و گاهی مرثیه است. در این کتاب نیز نویسنده چون دیگر تالیفاتش دین خود را به بزرگان خاک قهستان ادا می کند .

برای امتیاز دادن به این نوشته کلیک نمایید
[مجموع: 2 میانگین: 3]

درباره‌ی مدیرسایت

I.m Developer & CEO MoodCity.Ir ;)

همچنین ببینید

جایزه پروفسور معتمد نژاد در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد‌

جشنواره ملی سواد رسانه، جایزه پروفسور معتمد نژاد در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد‌. استاندار …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها